Saturday 24 September 2011

Pasar Munduk, Thailand [Pt 2]

Selepas makan, kami mula la survey-survey harga barang
price offered was quite cheaper compared to Rantau Panjang or markets in Kota Bharu
Kitaorang borong Toto Narita tuh harga RM 37/satu
Aku beli tudung awning harga RM10/each..kalau kat KB, RM15/each
Kami borong beras, baju, seluar, dll la

teka apa?

aku memula ingat manik-manik sekali pergi tanya emas tipu daaaaaa
ada macam-macam saiz, bentuk.
ukur dulu ikut saiz kita nak, then baru dorang potong
kalau beli yang ni, tak perlu risau orang nak ragut-ragut

gelas dari tanah liat bentuk ultraman..korang ada?

Ni memang unik
Jual air bersama-sama gelas-gelas dari tanah liat
Harga RM 2.50 / RM 3.50 satu
ikut saiz atau bentuk gelas
dah habis tuh boleh buat apa yang korang suka dengan gelas-gelas tuh
yang tinggi-tinggi  belakang aku tuh adalah airnya
ada air milo, nescafe, etc la

ni gerainya, ada macam-macam shape gelas

last skali aku amik gelas biasa..yang adik aku ada holder

lepas jalan-jalan semua tempat
kami balik around tengah hari
orang pun dah ramai, matahari pun dah terik gila
dengan 4 bijik toto, 3 guni beras, baju, suar, tudung,
memang seksa nak balik naik boat scary tuh
akak aku cakap dah tak nak datang lagi
hahahaha
Well it depends!

3 comments: