Tuesday 19 July 2011

How to Apply

This entry saya nak tunjukkan bagaimana cara memohon jawatan sebagai lecturer
as saya selalu ditanya oleh rakan-rakan
penjawatan ini adalah Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi
gred DH41
sebenarnya penjawatan PPPT DH41 ditempatkan ke Politeknik atau Kolej Komuniti


cara memohon adalah:
1.Register di laman web www.jobsmalaysia.gov.my
2. Lepas dah register, sila tick Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP) bahagian Pilihan Sektor Pekerjaan

boleh lihat pada gamba kat bawah ni

3. Tunggu panggilan interview
4. Berdoa


mudah kan?
Jawatan ini dilantik oleh SPP dan bukannya seperti kebanyakan jawatan kerajaan lain yang dilantik oleh SPA.
Majikannya of course la Kementerian Pengajian Tinggi.
Syarat memohon mestilah mempunyai kelayakan sekurang-kurangnya ijazah (apa-apa ijazah yang berkaitan dan tidak semestinya dalam bidang pendidikan)


Masa permohonan saya dahulu, mungkin banyak penjawatan yang diperlukan dan Allah takdirkan rezeki saya   juga, dengan sekali permohonan dan sekali interview, Alhamdulillah saya berjaya mendapat jawatan ini.
Kepada sesiapa yang berminat, bolehlah mencuba dan memohon.


Love, 
:aj:

2 comments:

  1. thanx ;) dah lame carik cara utk memohon..last2 jumpe jugak..thanx for sharing ;)

    ReplyDelete