Tuesday 17 January 2012

Minda Negatif

Selamat tahun baru di hari ke-17
baru la jugak walaupun extra lambat

Memang tak ada post yang menarik pun sepanjang 17 hari ni
kebanyakannya yang negatif jek..
semester baru dah bermula, aku pulak mula mengajar kos arkitek yang memang bukan expertise aku
walaupun basicnya hampir-hampir sama tapi tetap tak sama
jadi aku a little bit down plus dengan sistem pembelajaran yang baru
langsung buat aku tak ada semangat nak mengajar. mengajar ke?
sebab sistem baru ni sebenarnya tak perlukan kemahiran mengajar pun. kemahiran memantau students menggunakan skills jek. memang tak menarik

bertambah tak menarik dengan sistem bos baru yang baru jek berpindah ke kolej aku
bila lain kepala, lain cara.
nak kata baru jadi bos tu, dengar cerita memang dah lama tapi kadang-kadang action dia tu, over la pulak.
mana tak nya, bila kol 8 tu, dia la yang jadi guard punch card. aduhai
bertambah hilang mood aku nak ke kolej.

pastu dengan perancang kewangan yang tidak memuaskan. setiap tahun pun ada azam nak improve perancangan tapi bila setiap bulan tu, ada je perbelanjaan yang kecemasan yang bukan untuk diri sendiri tapi lebih kepada kekeluargaan. moga ganjaran pahala tu lebih besar la harapnya.

nak update skill memasak pun, macam tak berbaloi pulak. hish minda negatif la kebanyakannya. aku ni macam wat summary untuk setahun jek padahal baru 17 hari berlalu. Moga-moga, minda -ve ni cepatlah berlalu. Yang penting, hati mesti bertabah.
~End~

1 comment:

  1. huhu... apesal bos awk bgus sgt smpi jd guard punch card.... ape pn, chaiyok3.... Do not let what you cannot do interfere with what you can do... (^^,)

    ReplyDelete