Thursday 29 December 2011

Farewell 2011

Finally, 2011 has come to the end
Tak ada greatest achievement pun tapi banyak juga yang dapat dilaksanakan
Alhamdulillah!

2011 was begun dengan aku yang baru bergelar isteri orang and hubby has went to Singapore & USS. Second honeymoon konon-kononya.

USS, Januari 2011.
Then, aku pergi visit hubby di Kuching.

Kuching, Januari 2011.

Yang tak bestnya, masa bulan Feb, aku telah jatuh 'demam' yang kronik. Kena tahan ward & MC straight seminggu.
Pastu, dengan sedikit rezeki, kami berdua dapat membeli sebiji aset yang tak seberapa.
Kami teruskan honeymonn yang ke-ntah berapa di Jakarta-Bandung masa bulan July.

Tangkuban Perahu, Bandung. July 2011.

Dengan sedikit rezeki lagi, aku berjaya mendapatkan aset ciput yang tak luput nilainya even kena beransuran dengan my mummy (skang dah langsai). Then, I've got my service confirmation earlier than hubby. Alhamdulillah.

Bulan September, we went for short honeymoon at Cherating sambil visit my bestie.


Hujung September pulak, kolej aku ada wat team building at Kuala Terengganu. Jalan lagik!


Finally, aku berjaya dipindahkan untuk mengikut suami tercinta di Sarawak pada bulan November setelah 6 bulan menunggu permohonan diluluskan. Tu pun setelah turun naik jabatan, siap drama-drama lagik.

Yang penting, skill memasak aku dah banyak improved. Penting untuk jaga perut suami. Perut sendiri pun penting jugak.


kursus muffin and cookies

kursus pizza

kursus macaron & mousse

Walaupun masih beberapa impian tak dapat tertunai, yet am grateful enough dengan rezeki Allah. Aku tak ada tanam apa-apa azam pun untuk tahun 2012, just seperti biasa, carryforward la azam-azam lepas tu. Cuma, kami dah ada 2 tempat yang nak dituju for our next honeymoon. Insya-Allah.

Walaupun Allah belum makbulkan hajat kita, Dia telah sediakan sesuatu yang lebih baik untuk kita syukuri dan nikmati. Thank you Allah.

Farewell 2011!

2 comments:

  1. ...bestnya travel kan...suatu hari nanti insyaAllah nak bawa family ke Sabah & Sarawak..

    ReplyDelete
  2. tahun ni up kan sikit bilangan vacation tuh..hihi.. tahun buat baby;)

    ReplyDelete