Wednesday 17 August 2011

Buffet Ramadhan Pt 1

Salam Ramadhan
Walaupun Ramadhan sudah masuk ke hari 17 tapi masih belum terlambat aku nak ucapkan salam Ramadhan kepada semua umat Islam seluruh dunia
Semalam mummy, papa and kakak telah berangkat ke Tanah Suci Mekah untuk menunaikan umrah
sedihnya aku tak dapat hantar mereka ke airport as annual leave aku telah maximum
hope dapat jumpa bila mereka kembali
aminnnnn

oh this entry untuk aku share beberapa tempat buffet ramadhan yang telah aku pergi sepanjang bulan ramadhan yang mulia ini

1st place : Sekinchan Ikan Bakar at Kota Damansara
Location : nearby to Giant Kota Damansara, parking was easy and free
Starters : kuih agar-agar & kurma
Menu : beberapa jenis ikan bakar, udang goreng, kerang bakar, kari daging, 
sup ayam, bubur nasi dan beberapa jenis ulam-ulaman
Air : air sirap (manis gila), air kosong & ABC
Harga : RM 40++/nett
Advantage : Surau provided
Comments : Makanan sangatlah biasa, tak variety, rasa pun memang biasa, xbest la bagi aku.
Bila kami semua nak ambil ABC, ais dah habis, 
so dorang replace dengan air buah tapi air buah tu manis gila-gila.
sampai separuh pun aku tambah air kosong, masih terasa gulanya, rasa buah hilang, 
last-last, air khasiat yang aku mintak, dapat kencing manis pulak..hihihihi
Suggestion : not at all (no offense)

2nd place : Bora Ombak, Ampang
Location: Next to Soprts Planet Ampang, parking was easy and free too
Starters : Variety of kuih, kuih tradisional, kuih moden, agar-agar, kurma, kebab
Air : Air limau, air buah-buah campur, air sirap, air kosong, ABC
Menu : Ikan bakar, lala, siput sedut, udang masak merah, ayam bakar, and western
Price : RM 48++/nett
Advantage : ada live band, the place was nice, boleh request makan in a hall or 
dekat pondok-pondok yang ada. tempatnya ala-ala Bali gitu
Comments: makanannya sangatlah biasa, best pun tak, tak best pun tak. 
Makan untuk alas perut buka puasa boleh la, tapi nak enjoying the foods tu tak ada.
Air lemon yang aku ambil tak rasa apa, rasa macam air paip. Air sirap je kot yang boleh telan. ABC sedap.
Siput sedut best tapi spicy sikit, lala xbest, ikan bakar xbest, ayam bakar pun xbest. 
Western aku tak rasa, so no comment.
Suggestion : no, but for the 1st time maybe boleh, lagipun citarasa kita berbeza (no offense)

1 comment:

  1. hahahaha.... sume no offense...sye tau make mno hok beh nyo... msok di ghumoh la.... anything u cook, either it less sugar or perasa but u still accept tat coz ''ala pose kan'' redah aje... huhuhu... sye ske tgk cite warung kite coz many place yg nmpk sdp mskn nye... huhuhu...

    ReplyDelete