Thursday 4 August 2011

Kota Singa Pt 1 [2010]

Aku pun tak tahu la kenapa aku ni suka sangat pegi kota singa ni.
Bukan pergi untuk shopping, pergi untuk jenjalan je.
This time aku pergi with my family. 
At 1st, kakak aku la nak pergi shopping sana
Katanya shopping masa new year sangatlah murah.
Apa yang murah, barang apa yang murah pun aku tak tahu sebabnya aku tak ada duit..heeeeee. 

Sekali adik aku, family kakak aku, mummy & papa pun nak join skali la.
Adoyai..terpaksa la kami pegi time 2nd Jan instead of 1 Jan. 
Banyak betul dugaan nak pergi Johor sebabnya travel ad hoc camni. 
Akak aku dengan baru nak renew passport la, kereta abang ipar aku pulak pancit tayar kat Melaka.
Mummy papa aku pula xbawak passport. Tinggal kat Kelantan. Dah tu passport xboleh buat sesuka hati.
Kena bawak passport lama kalau nak buat passport baru and 
advice here: please keep your passport in safe. Jika hilang, kena pergi angkat sumpah tau.

Ok, bila kami dah selamat sampai kat JB, kami tinggal kat hotel nearby to Danga Bay.
Malam tu, around kol 12mlm, kami terus masuk ke Singapore.
Anak-anak buah aku kena tinggal dengan atok & nenek dia kat hotel.
Ini malam orang age 18 & above je boleh masuk. Ceeeewahhh...
Masuk by car and kami round in Singapore using GPS only.

1st place was Hard Rock Singapore.
Purpose bukanlah untuk pergi tengok show, kami pergi shopping baju sahaja.
Then kami jalan-jalan sekitar Orchard Road. Sebab HRS tu kat area Orchad Road je.

camera pun xberapa canggih hasil gamba pun xberapa canggih juga la

2nd place was Mustafa. Mustafa ni kalau korang masuk, tempat dia MasyaAllah..bersepah.
Barang Original (ye la, dorang kan tak ada tiruan) tapi longgok-longgok (part jeans, Levi’s, Hugo, Lee). Macam kat Mydin tempat kita tapi ni lagi teruk kot. 
Barang punya ratus-ratus tapi nanti korang beli dapat dalam supik/plestik jah. Haha..
Yang aku suka sebab barang dia memang murah compared to us. 
Coklat, perfume, gajet-gajet, bag, etc la. 
Rambang mata siot. Masa ni mula la nyesal tak bawak duit.

Then kami makan kat mamak sebelah Mustafa. 
Harga of course double la tapi layan je la sebab dah lapar kan.

 ni la mustafa

Kami masuk Johor balik jam 4 am!

No comments:

Post a Comment