Tuesday 9 August 2011

Kota Singa Pt 2 [2010]


Second day, after check out kt hotel jb, kami masuk Singapore dengan 1 kereta je.
1 kereta lagi tinggalkan untuk mummy & papa guna buat pergi rumah sedara kat JB.  
Kami gerak pun almost noon sebab semalamnya tido lambat. 
Dalam kereta kami penuh la dengan barang-barang & orangnya skali. 
Kakak aku telah memborong dvd cetak rompak kat JB, sekali bila part custom tuh, kena tahan.
Cuak gila, sebab kantoi dvd pirate. Kitaorang bagitau dvd tu just for ourselves and not for sale, 
baru dorang lepaskan. Kalo tak, sure kena tahan, kena saman.
Kalau la kena saman, sure menyesal tak sudah.

Ok 1st place, kakak aku nak bawa anak-anak dia masuk zoo. 
Kami 3 beradik yang lain yang tak nak pergi zoo terpaksa ikut sampai zoo, 
then took a cab to Sentosa Island.
Kali ini aku pergi as a tourist guide. Ye la sangat padahal bukan tau sangat pun.

dengan niece & nephew before dorang masuk zoo

Kami masuk ke Underwater World Singapore.
Que punya la panjang. Price dia tak payah cerita la.
Sekali bila kami masuk dalam tu, memang menyesal. 
Dengan ramai orangnya, panasnya. Sungguh la xbest. 
So please, highly not recommended datang sini.
Memang Aquaria KLCC lagi terbaik.


Next aku bawak kakak and adik aku main luge lagi. Aku pun join skali.


Then kami pergi tengok 4D movies. kena que selama 1 jam kot.
Sampai adik aku give up dan letih.
Tapi memang best & worth it. Yang ni highly recommended.

Petang tu kami masuk Johor by taxi and I left my camera in a taxi!
Warrghghhhhh....stress!
Kalau la aku jumpa, rasa macam nak mintak memory card je ngan uncle cab tu. 
Dia nak ambil camera pun tak apalah. Yang penting kenangan tuh. Sob sob sob.
Ni la akibat percutian ad hoc. Memang dari awal sampai balik, macam-macam jadik!

No comments:

Post a Comment