Tuesday 20 December 2011

Fairy Cave Sarawak

Last entry aku ada cerita Pasar Baru Serikin
Hari ni aku nak sambung 1 lagi tempat boleh dilawati kalau pergi ke Serikin
Sebenarnya, ada 2,3 tempat lagi yang menarik sepanjang ke Serikin tu
such as Wind Cave and Fairy Cave
tapi depends on energy masing-masing sebabnya di Serikin tu memang dah letih

Hari tu aku pergi ke Pasar Baru Serikin dulu, baru la ke Fairy Cave ni
Tak susah pun nak ke sini, just follow the signboards

 Welcome to Fairy Cave

Sebenarnya baju aku ni sangat la tak sesuai untuk masuk gua
Sebab tak bajet pun nak ke gua, aku bajet nak ke Pasar Baru Serikin tu je
OTW balik tu baru decide nak ke Fairy Cave
tapi nasib baik aku suka pakai kasut
so tak jadi masalah la

 aku tengah kira berapa ratus anak tangga lagi kena panjat

Nak masuk ke gua ni, punya la tinggi
ada la dalam setinggi 4/5 tingkat bangunan
so kena panjat beratus-ratus anak tangga
semput jugak weh

 Ready nak masuk gua

 Pendakian menggunakan tangga je even dalam gua

Luckily masa aku pergi ni
ada students trip ke gua ni juga
so kami masuk ke dalam bersama-sama students ni
tak ada la cuak sangat kalau jadi apa-apa kan

Dalam gua...muka aku dah tak ikhlas nak amik gamba sebab letih sangat

Dalam gua ni agak gelap jugak
ada ke gua cerah? heeheee
so kena prepare torch light
nasib baik HP kami ada torch light, so no problem
Kat dalam gua ni, kena prepare ngan tangga yang licin sebab berlumut & air gua

 hamik ko..banyak gila tangga..

Kat sini kiranya tengah-tengah gua kot
Aku bajet sendiri la sebab tak ada tourist guide kan
Kat sini ada cahaya & angin sikit dari luar gua
kalau tak, panas weh

 Students meneruskan pendakian..dengan menggunakan tangga yang dah disediakan

Last check point aku

Aku dengan hubby dah tak proceed lagi
tak larat+letih+pancit
aku tak tahu la apa ada lagi kalau terus mendaki tu
suara students pun ada dah tak dengar lepas tu
apa jadi pun tak tahu lah..kena telan dah kot
muahahaha

Tak ada apa pun rasanya dalam gua ni
sejarahnya pun aku tak tahu
tapi at least boleh la menghayati & mengkagumi ciptaan Allah s.w.t
and yang penting, aku dah jejak kalau orang tanya nanti
heeeeee
~End~

No comments:

Post a Comment