Monday 5 December 2011

Jelebu Pt 3

lets continue attracting places in jelebu

2nd place : Kedai No 2 / Kedai auntie

 Ni la kedainya

kawanku tengah belek baju kurung siap

Kedai No 2 ni jual macam-macam ada
dah macam small sogo plak
kalau kat sogo, tempat wajib orang KL shopping
kalau kat Jelebu ni, Kedai No 2 la tempat wajib shopping

kedai ni jual kebanyakannya barang-barang muslimah
pelik kan..kedai cina tapi jual barang-barang muslimah
tuh la dorang ni memang pandai bisnes

kat sini ada jual telekung indon, tudung, shawl, baju kurung siap, kain pasang, t-shirt jalan2, jubah, dress, blouse, handbeg, jeans, kain batik, etc la
dan harganya far far away murah dari kedai-kedai lain yang ada kat Malaysia ni
muahaha
aku bet kedai kat Malaysia tuh
tapi memang sume orang kata kedai ni termurah dari yang pernah ada di semua tempat

aku suka shopping shawl la kat sini sebab kalau kat jalan TAR tu jual RM10 sehelai
kat kedai auntie ni boleh dapat RM 6 sehelai. same trend, same fashion
(alamak kantoi ke kalo ada orang wat business ni)

ni view seluruh Jelebu..aku dah highlight kedai no 2.sebelah pusat zakat. 

so please make sure bayar zakat dulu sebelum pergi berzakat kat kedai auntie tu
done with kedai auntie

3rd place : xde dah
heee...dah habis dah attracting places in Jelebu

tapi aku nak share la beberapa tempat lagi yang ada di Jelebu yang pernah menjadi favourite aku


Tabung Haji & Maybank kat Jelebu ni sangatlah lengang
kalau nak wat urusan tu, laju je
tekan je calling number, terus dorang panggil
sungguh express

then kedai gunting rambut tu
depan kedai gambar, masuk dalam sikit kedai gunting rambut
2 business in one shop
aku pernah trim rambut kat situ, harga RM12 je
ok. aku puas hati

at Great Wall Tailor

yang ni plak kedai jahit baju kurung
aku suka hantar baju kat sini
agak mahal RM45 untuk sepasang baju kurung tapi sebab jahitannya cun
kemas kat bahagian bahu. suka sangat
kalau nak alter baju pun dia terima dan sangat murah compare dengan kedai-kedai kat KL

butik Avon & tudung

butik ni sebenarnya dealer Avon
tapi at the same time, dia ada jual tudung brand Alwani
brand biasa je tapi designnya cantik & lain dari yang lain
material pun best tapi harga dia standard je
tak mahal tak murah. RM 30 & above untuk sehelai

Aku rasa tuh je la yang bestnya kat Jelebu
yang lain-lain tu tak ada apa..no 7evelen, no KFC, no McD, no no no
semua kedai tutup petang. malam kedai makan je buka

Walau apa pun, some people think Jelebu is the right place for you to settle with
untuk orang Negeri Sembilan la
not for me
The End

1 comment:

  1. hahhahaha...nice story about jelebu... d end tu means no more story bout jelebu la... sye lak menunggu mse utk b'cerita...tp bile kahhh??? hahaha

    ReplyDelete